Cum atragi oamenii pe care ți-i dorești în afacerea ta?

Strong man child showing bicep muscles concept for strength, confidence or defence from bullying
Cum iti activezi entuziasmul
August 29, 2016
Show all

Cum atragi oamenii pe care ți-i dorești în afacerea ta?

Be Super

Într-un context în care unele dintre cele mai mari companii renunță complet la structurile de resurse umane, forța de muncă este formată astăzi într-o proporție covârșitoare (50%) din membri ai generației Y, HR-ul nu are altă soluție decât să-și reinventeze, adapteze și „condimenteze” procesele pentru a rezista într-un mediu de business din ce în ce mai dinamic, din toate punctele de vedere.

Care este noua direcție și ce ai de făcut mai exact?

Prima provocare majoră pe care o au de deslușit profesioniștii din domeniu, antreprenorii și managerii companiilor este cum să-și (re)construiască brandul de angajator și să-l comunice corect, astfel încât cu el să se identifice și să rezoneze cei pe care compania își dorește să-i atragă.

Definirea și comunicarea brandului de angajator nu este doar un pas în procesul de recrutare și selectie, ci a devenit un proces în sine, pe măsură ce focusul se mută de la angajator către angajat, iar locul de muncă a devenit un mod prin care oamenii se dezvoltă și se împlinesc, nu doar o denumire în CV sau un mijloc de subzistență.

Am identificat mai jos 3 direcții pe care orice angajator e nevoie să le ia în considerare dacă dorește să transforme brandul de angajator într-un magnet pentru oamenii care și-i dorește în afacere:

1Transparența și corectitudinea

Oamenii vor să știe, vor să înțeleagă, vor să fie conectați.

De altfel, astăzi oamenii chiar sunt hyperconectați - având acces la toate sursele de informare în timp real, oriunde ar fi. Și mai mult decât atât, trăiesc în „era” glassdoor.com, în care informațiile se propagă aproape instant, chiar de la sursă și ajung să prevaleze oricărui construct de brand „cosmetizat” sau ajustat.

Orice trăiește un angajat într-o afacere poate ajunge online în cateva secunde. Angajatorul nu mai poate umbla cu „gardul vopsit”, pentru că dacă o va face capitalul său de credibilitate va scădea drastic odată ce va dezamăgi , fie și prin omisiune, angajatul.

Concret: Dacă este nevoie ca angajatul tău să stea peste program, comunică acest fapt deschis și onest, încă din perioada de recrutare.
Un exemplu ar fi: „Nouă ne place atât de mult la birou, încât uităm să mai plecăm acasă. De cele mai multe ori, nu prea ne lasă nici proiectele la care lucrăm.”
2Parteneriatul

Angajatul nu mai este un subordonat, ci este un partener care își dorește să fie implicat, să fie parte din companie și să participe la dezvoltarea acesteia.

El va construi viitorul companiei alături de tine. Brandul este și al lui - și el poate contribui decisiv la ridicarea și prăbușirea acestuia.

Atunci când brandul de angajator este gândit și comunicat pentru un partener, cu aceeași atenție și sub aceeași formă, atunci el stimulează o relație de parteneriat, nu o relație de muncă.

Concret: Arată-le candidaților și angajaților tăi că pot fi sau sunt parte din poveste. Arată-le care sunt punctele în care activitatea lui se împletește în mod direct cu activitatea companiei, punând accent pe planul de carieră sau pe planul de învățare și dezvoltare.
3Rațional și emoțional

Brandul de angajator nu mai este doar despre care este salariul și care este programul de lucru ci este despre cum mă simt, cum mă pot dezvolta, care este atmosfera în care îmi voi desfășura activitatea.

Angajatorul devine atractiv pentru piața sa țintă atunci când reușește să împletească perfect aspectele raționale ale unei posibile colaborări cu cele emoționale și reușește să le transmită într-un mod cât mai autentic și mai concis.

Concret: În loc să afișezi o listă lungă de responsabilități pe post de anunț de recrutare, gândește-te cum ai putea să descrii în câteva cuvinte atmosfera, experiențele și relația de colaborare pe care ti le dorești.

Dacă în trecut, angajatorul era suficient „să existe” ca forța de muncă să se îndrepte în mod natural către acesta, astăzi polii de atracție sunt radical inversați.

Dacă încă nu te-ai gândit cum este perceput brandul tău de către oamenii pe care ți-i dorești în afacerea ta, începe acum.

Prezintă-ți brandul așa cum ți-ai prezenta casa celor mai buni prieteni ai tăi - fii autentic, transparent, corect și sincer.

Fii tu!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *