bugetare
Bugetare
February 25, 2016
Show all

Raportare

1. BACKGROUND + PROVOCARE:

Compania client din acest studiu de caz activeaza in domeniul serviciilor de catering și organizarea de evenimente corporate sau private. Compania a intrat pe piata de putin timp, ceea ce a facut ca procesele si fluxurile dintre ele sa nu fie definite complet. Pentru a putea urmari evolutia acestora, atat din punct de vedere financiar cat si la nivelul centrelor de profit si responsabilitate, am identificat nevoia companiei de a utiliza un sistem de raportare customizat. Prin intermediul acestui sistem se va facilita atat atingerea obiectivelor strategice si operationale cat si responsabilizarea persoanelor/departamentelor implicate.

2. SOLUTIA:

Solutia propusa a constat in elaborarea unui sistem de raportari care sa ofere principalelor departamente implicate o mai mare claritate si un sistem de referinta la care sa isi raporteze activitatea lunara.

Prima etapa in construirea acestui sistem a fost identifiarea zonelor in care era necesara o raportare customizata. Pe baza valorilor din anii precedent, am stabilit impreuna cu managementul companiei care sunt principalii indicatori care vor fi urmariti si valorile tinta ale acestora.

In cazul de fata, s-au implementat trei tipuri de raportari customizate:

  • Raportare financiara – care ajuta echipa de management sa vada starea companiei in raport cu bugetul aprobat la inceput de an;
  • Raportarea pe centre de profit – in cadrul acestei raportari s-a creat si un sistem de alocare a cheltuielilor indirecte pe fiecare centru de profit;
  • Raportare pe sistemul de ofertare – care ajuta agentii de vanzari in atingerea obiectivelor de vanzari lunare.
3.REZULTATE:

Implementarea acestui sistem de raportare a condus la clarificarea responsabilitatilor fiecarui department si a ajutat echipa de management sa monitorizeze cu usurinta evolutia perioadica a indiatorilor stabiliti . In acelasi timp, sistemul de raportare a oferit echipei de management un instrument pentru gasirea si solutionarea punctelor slabe din companie, acest lucru fiind realizat intr-un timp mult mai scurt..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *